vrijdag 23 augustus 2013

Thank you Florida

Woensdag 21 augustus
De wekker gaat, dit is de dag waar je heel lang niet aan wilt denken maar weet dat het toch komen gaat...
de dag van vertrek.
We eten nog een heerlijk ontbijt in de villa, wat smaakten de eggo's, scrambeld eggs, bacon, white mountainbread en jus d'orange van de Publix weer lekker.
We halen de bedden af, ruimen de zwembadspulletjes op in de garage. Dan zetten we de wasmachine,droger en vaatwasser aan en zo spoelen alle sporen van ons verblijf weg. We hebben het hier erg naar ons zin gehad, een hele leuke plek om te verblijven zo midden in de mooie natuur van Florida, lekker rustig in supermarkten en restaurants en toch bv de gezellige drukte van Orlando op een dik uur rijden afstand. Om 1000 uur staan we bepakt en bezakt buiten de deur en schuiven we de bagage zo de GMC in, ook een top wagen. Isabelle komt al aangereden om het huis schoon te maken en wuift ons de straat uit...
bye bye leuk huis.
We hebben de hele dag de tijd om in Miami te komen, de vlucht vertrekt om 2045 uur. Voordat we vliegen gaan we nog even terug naar het Hotel in Miami, ik kwam er gisteren met inpakken achter dat we de ballerina's van Noa kwijt zijn geraakt... helemaal niet gemist tijdens deze flipflop vakantie. Na wat de e-mailen en bellen zijn ze terecht in het hotel van de 1e nacht. We komen niet meer bij, we halen ze op hoor na 3 weken :). Onze eerste stop vandaag is Celebration, we kunnen toch niet een vakantie zonder haha. Heerlijk buiten op het terras van de Starbucks koffie gedronken met een plak lemon cake erbij. Even rondom het meer gelopen, de schommelstoeltjes en marketstreet.

In de Market Street Gallery kopen we nog een klein kerstpoppetje voor in de boom. Ook dit jaar kunnen we niet kiezen tussen de huizen, we komen er volgend jaar weer op terug :)

De Tomt wordt weer aangezet en via de 417 rijden we rond 1 uur weer richting Florida's Turnpike, maar eerst nog even tanken bij Racetrack. Het blijft een saaie weg die turnpike maar we moeten nu eenmaal van a naar b. Alle weertypes komen voorbij, we maken nog een stop bij de vrienden van de Macd in Ft Pierce, tanken nog in de buurt van Palm Beach en zo wordt het al snel 5 uur, de tijd dat wij bij het hotel wilden zijn om ons daar ook om te kleden. So far so good, maar Miami heeft besloten vandaag  eens lekker in de file te gaan staan, wegen af te sluiten enz. De zenuwen krijg je van zoiets, we verliezen bijna een uur ( waarin we lekker rustig aan wilden doen, nog een kleine stop bij de Walgreens om de hoek hotel Miami voor pilletjes en een cremetje.. dat is dus niet meer gelukt) Ik schiet het hotel in voor de ballerina's, gris ze uit de man zijn handen, wel netjes thnak you so much gezegd, we scheuren de 836 weer op om de 1e afslag naar het vliegveld te nemen. Car rental level 1 zit Alamo. We draaien wat rondjes en zetten de auto netjes in de rij, jeetje waren we hier ook 3 weken geleden???
Bonnetje klopt, we moeten nog betalen dus geen 0 bon deze keer. Dan is het een tocht om met de bagage naar de vertrekhal te komen, via de MIA mover komen we aan en zoeken bij welke gate/concourse we moeten zijn, het is E. daar zit BA gelukkig direct op de hoek waar we aankomen lopen. We checken in, er is nagenoeg geen rij ( gelukkig) en de bagage is keurig onder de 23 kg gebleven. Dan gaan we door de douane, hier ook geen rij dus halen we weer wat tijd in.... We lopen eigenlijk meteen naar E8 waar onze vlucht naar Londen vertrekt. Wat een ouderwets deel van het vliegveld, het is er warm en weinig gezelligheid, maar ja de automatische piloot van terugreizen staat al aan en dan weet je eigenlijk niet meer hoe of wat!
Halen nog wat sandwiches voor nu en onderweg, kleden ons om en de lange broeken gaan weer aan. Dan is het al snel boarden, we zitten op rij 46 in een bomvolle boeing 747. We vertrekken rond 2100 uur voor een vlucht van 7 uur 52 minuten. We kijken films en hebben veel onze ogen dicht maar of dat slapen is ... tegen de klok van 1000 uur landen we op Londen Heatrow en hier ook weer een heel traject af te leggen, wat een enorm groot vliegveld, roltrap op en af, een people mover in, controle paspoorten en dan staan we weer in een enorme rij voor de .... veiligheidscheck... die hebben we toch in Miami al achter de rug... tuurlijk gaat onze rij als een slak maar de klok niet. Echt alles moet in bakken en er wordt vooral op de liquids gelet. Ook onze groene trolley is de pisang, die verdwijnt op een aparte band voor extra controle pffff.
Wij al ongeduldig vragen of we de trolley meekrijgen want we moeten echt door... no no. Voor ons 2 nederlandse jongens, ook hier de trolley open en werkelijk alles gaat eruit en wordt gecontroleerd, ik zie de bui al hangen... Dan is er ook nog een wisseling van de wacht en weer wachten en vragen, maar geen hulp onze kant op, er wordt ons nog eens duidelijk gemaakt dat als we te laat komen dat dit onze eigen schuld is... zeg maar niets meer het heeft geen zin bij deze zeer onvriendelijke mensen ( zachtjes uitgedrukt).
Dan is het zover, de trolley mag open, alle spullen op het laatst ingepakt en breekbaar komen voorbij, ze doet het gewoon tergend langzaam dit *wijf. Wat het probleem was, de I-pad zat in het zijvak, stom hoor en sorry maar daar zat ie in de USA ook al. We proppen alles er weer in en gaan als een speer richting A22, we kunnen nog inchecken, gelukkig want we zijn het zat. Ook deze vlucht volgeboekt en hoe irritant als je iemand voor je hebt die voor vertrek al direct in de legstand gaat, ik moest er wat van zeggen en dan heb je direct ruzie.. lontjes worden korter naarmate je naar huis reist zeggen we maar. Na 45 minuten staan we weer op Hollandse bodem rond 1400 uur, Gate 26 dus weer een stuk aan de wandel naar de bagageclaim. Gelukkig komen de koffers vrij snel en staan we 3 kwartier na landing buiten en wacht opa ons op.

We zijn weer thuis na 3 meer dan heerlijke weken Florida, wat een super fijne tijd hebben we (weer) gehad. Dit jaar zijn we alleen in de staat Florida gebleven. De eerste week rondrijden en dan twee weken in een villa is ons goed bevallen. Miami is een bruisende stad met een steeds mooier wordend downtown. De rit naar en verblijf Key West was echt de moeite waard, een heerlijk relaxte sfeer op het eiland. Ft Myers en omgeving vonden wij ook erg mooi, zeker ook voor een eventueel langer verblijf. Een hotel op het strand is altijd top. De villa Inverness een prima verblijf, schoon, ruim en van alle gemakken voorzien. De omgeving is is totaal anders dan SW Florida maar dat maakt het juist zo apart. Mooie natuur, de rust, stil gestane dorpjes :) en toch de actie van Orlando en eventueel Tampa op redelijke afstand.

Om de heimwee tegen te gaan maken wij altijd weer nieuwe plannen maken voor de volgende vakantie. Heerlijk zo'n lange voorbereiding, we gaan de andere blogs lezen en ik wil graag de Molenschotjes, Anita en Saskia bedanken voor hun trouwe reacties, erg leuk. Voor jullie ook succes met de nieuwe plannen, we houden contact!!
                                               THANK YOU FLORIDA

donderdag 22 augustus 2013

Inverness laatste dagje

Dinsdag 20 augustus
Wat vliegt de tijd weerbij, vandaag onze laatste volle dag in Inverness. We kunnen nog van alles verzinnen maar houden het voor vandaag bij een dag genieten van de pool in de zon, zwemmen, het een en ander op eten uit de koel en voorraadkast en natuurlijk nog wat leuke fotomomentjes.

Tussendoor pakken we wat in, zo geen zin in.... Toch tikt de klok door en is alweer einde van de middag, de meiden hebben gekozen voor de Outback als afscheidsdiner, een gezellige avond tussen de locals. Voordat we gaan krijgen we nog even een flinke bui op ons dak...

We smullen weer van de Ahi Tuna vooraf en met z'n 3tjes eten we steak en Noa gaat uiteraard weer voor de Boomerang Cheeseburger.

Dan rijden we nog even langs Beals en de Walmart voor de echt allerlaatste inkopen ( snif) en dan gaan Demi en Noa nog een rondje rollerskaten in de plaatselijke Rollerbarn, ja mensen die is vanavond open van 7-930 uur Christian skate night, we weten niet helemaal zeker of het voor alleen voor de kerkelijken onder ons is maar voor usd 3 pp staan de meiden binnen incl skatehuur :)
Wat grappig om te zien, hier heeft de tijd echt stilgestaan, vloerbedekking rondom de baan, een echte discobol en .... hele oude skates. Als we binnen komen worden we herkend als degene die in  het weekend al aan de gesloten deur stonden te rommelen, ze willen alles van die gekke Hollanders weten. Men is net bezig met de limbo dance, we slaan even over, maar erna kunnen de meiden de baan op. Demi vindt het helemaal geweldig, net als in de serie toen was geluk heel gewoon, die zij altijd met opa en oma kijkt.

Na het skaten gaat men zelfs een race houden, nu wordt het tijd om te gaan, er staan nog vluchten om in te checken. Dit is eigenlijk zo gebeurd, voor de vlucht van Miami naar Londen klikken we een 3 zitter aan en een plaats ernaast aan het gangpad. De boardingpassen kunnen we niet printen dus dat komt morgen wel op de airport. Nog wat spullen in de koffers en dan proefwegen.... er moet nog wat geschoven worden maar het moet lukken om de koffers onder de 23 kg te houden. We hebben morgen een lange dag voor de boeg dus gaan redelijk op tijd ons bedje in... weer een heerlijke dag in Florida voorbij.....

dinsdag 20 augustus 2013

The Villages,Ocala en Inverness

Maandag 19 augustus
Just another manic monday... we gaan vandaag weer eens buiten de deur ontbijten. In The Villages kun je bij de divers golfclubhuizen ook ontbijten in de vorm van een buffet, het is eens wat anders dan bv Sizzlers. De route door The Villages heen is weer prachtig, wat een huizen. We stoppen bij het Bonifay Clubhouse en kunnen nog net aan het buffet deelnemen. Het is nl tot half 11 en zoals zo vaak deze vakantie :) zijn wij later dan gepland... Binnen is het ingericht met het thema strand, we zitten gezellig in een booth en eten van alles wat. Er staan ook schalen met lekker vers fruit en daarin ook heerlijke aardbeitjes. Als we om ons heen kijken zijn wij het enige gezin, de rest van de visitors bestaan uit oudere couples en gezellige damesclubjes die nog gaan golfen of dat net gedaan hebben... life is good at the Villages.

Als we de buikjes rond hebben gegeten rijden we naar het noorden The Villages uit via de US 27 naar Ocala. Zoeken eerst een tankstation en gaan verder.

Bij de Paddock Mall in Ocala stoppen we nog even voor een shop-moment, je moet toch alle malls in de buurt bekeken hebben... Het is er heeeel erg rustig, bij de Hollister zijn er drie mensen in de zaak.. en veel in de aanbieding maar niet meer allemaal in de juiste maat. Voor Wick hangt er nog een bermuda, hoop dat de koffers nog dicht kunnen. Demi ziet in de mall nog wat leuke bloemenhaarbandjes en dan zit het bezoekje erop.

Via de US 200 rijden we terug naar Inverness maar niet voordat Noa nog een cheeseburger bij de Macd besteld ( die miste zij bij het ontbijt ..) Demi lust  nog wel een M&M Mcflurry, wij nemen niets, zitten nog best vol van het ontbijt. De middag brengen wij door bij de pool en moeten helaas al een beetje aan inpakken gaan denken, krijg nu al pijn in mijn buik van heimwee. Isabel nog even gebeld maar later uitchecken zit er niet in, er staan woensdag alweer nieuwe gasten op de stoep ( bofkonten ).

Einde van de middag gaan we dan eens downtown Inverness verkennen.

We parkeren bij de boardwalk en spotten nog wat wildlife zoals schilppadden en jahoor ook een echte  Snappie is gesignaleerd!!!

We maken ook wat nog wat foto's van wat wij zoal elke dag langs de weg tegenkomen.

Demi heeft buikkrampen dus we brengen haar even terug naar de villa, toch de combi van ijs en koude frisdrank. Wij rijden nog even naar Beals, weer geen klanten om ons heen, op zoek naar Yankeecandle wax maar die verkopen ze niet. Bij de Publix nog wat vlees en salade kopen en zo eten we weer prima. Demi is gelukkig een beetje opgeknapt en kijkt filmpjes op de laptop. In de avond natuurlijk buiten onder de lanai weer kijken naar de lichtflitsen, gelukkig in de verte deze keer. De cinnabon moet ook op, dus smullen maar. Wat zijn de dagen toch heerlijk in Florida.